Forn d’obra de les Boades
Rellinars

Vallès Occidental
    L’accés pot fer-se des de la carena de la font de la Pedregosa i baixar pel mig del bosc fins trobar el forn, o bé des de la font de la Barbotera, pujar bosc amunt fins també trobar-lo. Només s’hi pot accedir a peu pel mig del bosc, sortejant els arbres, les seves branques i els arbustos.
    Sector obaga del torrent de la Barbotera i carena de la font de la Pedregosa

Patrimoni natural
    Zona d'interès
    Dolent
    Es conserven les parets laterals i la volta
    Difícil
    08178A004000160000OH
    Marc Malgosa Montserrat, Joan Soler Gironès i Marc Samper Gispert

Forn d’obra o de teula, també anomenat teuleria, petita construcció a maó cuit situada a l’obaga de la carena de la font de la Pedregosa, a meitat del pendent que baixa fins la font de la Barbotera. Per la seva ubicació es troba a l’est del terme municipal.

Es tracta d'un forn d’obra excavat aprofitant el marge d’una feixa, en força mal estat. L'enderroc ha caigut a l'interior; es mantenen les quatre parets laterals i la volta encara es pot veure a la part inferior, gairebé completament sepultada. Aquest forn fa 4 m de llarg x 2,60 m d’ample. El mur té un gruix de 80 cm, i l’arcada un gruix de 40 cm. Només s’ha pogut mesurar la part de l’estructura que es manté visible, la resta està parcialment ensorrat i sepultat. Uns metres més amunt del forn hi ha la bassa, on suposadament es pastava el fang per fer les peces.

• Malgosa Montserrat, Marc; Samper Gispert, Marc i Soler Gironés, Joan (2021). “Rellinars a les teves mans”, Guia excursionista i geogràfica, Ajuntament de Rellinars.
    • Mapa Topogràfic municipi de Rellinars (2021). Escala 1:7500, inclòs dins la guia excursionista i geogràfica de “Rellinars a les teves mans”.