Forn de calç del Molí d'en Sala
Monistrol de Calders

Moianès
    a la zona central del terme municipal, a l'est del poble.
    uns 250 metres abans d'arribar al Molí d'en Sala venint del poble, a ponent del camí.

419005
    Element arquitectònic
    Popular
    Dolent
    tot i que és visible el forat de la cambra de cuita, en conjunt es troba malmès.
    Difícil
    Sense ús
    08127A002000240000EI
    Sara Simon Vilardaga

Restes d'un antic forn de calç tradicional del qual es conserva part de la cavitat excavada al terreny natural, és de planta circular d'uns tres metres de diàmetre i entorn als dos metres d'alçada. Aquest espai es correspondria a la cambra de cuita, on es col·locava la pedra calcària a coure; la cambra de combustió era a la part baixa, normalment formada amb la mateixa pedra que es col·locava per coure i s'alimentava per una boca situada a la part del davant de l'estructura del forn que permetia la càrrega de llenya.

Es tracta d'una estructura típica i força comuna de forn de calç tradicional, de dimensions no massa grans però també habituals en estructures de forn que es localitzen repartides pel territori.

-PERARNAU I LLORENS, J.; PIÑERO I SUBIRANA, J. (1993): Monistrol de Calders. La seva història i el seu patrimoni. Ajuntament de Monistrol de Calders, Diputació de Barcelona i Consorci per la promoció dels municipis del Moianès.