Forn de Calç de Boixadors
Sant Pere Sallavinera

Anoia
    Solana del Molí. Boixadors
    Molí de Boixadors camí de la Font Puda,davant del pont del torrent de la Font Puda

Edifici
    XIX-XX
    Cobert per vegetació
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPAC: 40779
    Sense ús
    08188A004000430000FJ
    Núria Cabañas

El forn de calç es troba situat davant del camí de la Font Puda. Es tracta d'una construcció excavada a l'estrat geològic d'argila. L'estructura, de planta circular i d'aproximadament 2 m de diàmetre, conserva la cambra de cocció i la cambra de combustió. Les parets de la cambra de cocció estan revestides amb pedra i la boca d'accés, situada a la banda est, està excavada al sediment geològic.

El forn fou netejat i excavat en el marc d'un camp de treball dedicat a la recuperació del petit patrimoni del municipi l'any 2010.

Forn de guix ubicat i propietat del Molí de Boixadors. Aquest forn era utilitzat per la construcció o reparació de les obres de la pròpia finca.

Inventari del Patrimoni Cultural Immoble de Catalunya. Patrimoni Arquitectònic del terme municipal de Sant Pere Sallavinera. Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació. Generalitat de Catalunya.