Font pública de la Torre Baixa, 135
La Torre de Claramunt

Anoia
    La Torre Baixa (08789 La Torre de Claramunt)
    c/Torre Baixa 135- La Torre Baixa (08789 La Torre de Claramunt)

Patrimoni moble
    Element urbà
    Ajuntament de la Torre de Claramunt.(Pl. de l'Ajuntament, 1 08789 La Torre de Claramunt)
    Raquel Valdenebro Manrique

Font pública construïda a la cantonada del carrer de la Torre Baixa amb el carrer que puja a la urbanització de Ca l'Anton, al mur de ponent. Es tracta d'un element urbà aixecat aprofitant la cantonada sobre dos graons, que crea un petit espai precedent en forma de placeta. Com a font, aquesta consisteix en un brollador modern de ferro, encastat en un tram de paret que destaca de l'entorn de pedra. Es tracta d'un fragment de mur protegit amb un enllosat creat amb rajoles quadrangulars marrons i grogues, delimitat exteriorment per una filera de maons que creen el requadre. L'aigua cau a una pica de ciment de 88 cm d'amplada per 20 d'alçada i 64 de fons, que es recolza sobre una base de maons de 33 cm d'alçada per 66 de fons. A tocar de la font s'ha dipossat un banc adossat format per una llosa de pedra recolzada sobre un carreu sense treballar.

RIBA GABARRÓ, J. (1988) "La Torre de Claramunt" a Història de l'Anoia. Vol I. Ed. Parcir. Manresa. pàg 297-319.