Font del Balç de Fontanilles Santa Maria de Miralles

Anoia
Balç de Fontanilles. Al centre del terme.
Torrent de Fontanilles quan creua el camí que ve de Mas Ratou

Patrimoni natural
Zona d'interès
Legal
NNSS Ajuntament 2002
Ref. Cad.: 08257A00700001
Lluís Rius i Font, OPC Diputació de Barcelona

Petita font situada al camí que dona en el Balç de Fontanilles, abrigat sota la zona d'inici de la mateixa balma. La zona de surgència natural a la capçalera de la balma amb presència de falzia ( Adiantum). Les seves aigües alimenten el petit safareig de pedra. La font apareix en la zona de contacte entre les calcàries i les argiles vermelles.

Trobem un cartell on ens informa que és una balma i la seva importància arqueològica. Com a curiositat, trobem un petit pessebre dipositat pel grup de jubilats del dimarts. Zona privilegiada per l'aixopluc i per l'aprofitament d aigua corrent per veure i rentar la roba al safareig amb lloses de pedra. S'accedeix des de la pista per un curt camí protegit per una tanca de fusta.

Ruta de les Vinyes, Serra de Miralles - Queralt, publicacions de Turisme Total. Ajuntament de Santa Maria de Miralles.