Font de l'horta de Vilaclara Sant Feliu Sasserra

Bages
    Extrem nord del terme municipal
    A 900 metres per pista forestal de la carretera B-431, punt quilomètric 65'6

Element arquitectònic
    Popular
    La font es troba ben conservada i neta ja que es continua utilitzant per a regar l'horta que té al costat.
    Productiu
    Ref. cad.: 008A00068
    Jordi Compte i Marta Homs

La font de l'horta de Vilaclara està situada a l'extrem nord del terme municipal, a tocar del terme municipal d'Oristà i a mig camí entre la masia de Vilaclara i la carretera B-431.
    S'accedeix a la font a través d'un dels camins forestals que comuniquen la masia de Vilaclara amb la carretera B-431. Seguint la pista forestal que passa més al nord es troba, a mig camí, un trencant a mà esquerra que condueix a l'horta de Vilaclara, que es troba a escassos cinquanta metres de la pista forestal.
    La font es troba dins d'un petit cobert construït amb maçoneria de pedra i teulada a una vessant situat davant d'un viver de forma ovalada. Aquest cobert queda tancat en tres dels seus quatre costats, quedant obert pel costat que dóna al viver, orientat al sud. L'accés al cobert es fa a través d'una porta situada a la banda de ponent. Dins del cobert, i al centre, en surt el brollador a molt poca alçada, envoltat d'una estructura de pedra a mode de banc.
    Davant del cobert i la font s'hi troba un viver, delimitat en una part pel desnivell del terreny i en l'altra per un mur de pedra, que emmagatzema l'aigua abans que aquesta segueixi, a través de conduccions, fins als horts que es troben sota la font.

Aquesta font s'utilitzava, i es segueix utilitzant, per regar l'horta de Vilaclara.