Font de l'Avi - Font dels Ocells Vallirana

Baix Llobregat
Parc dels Ocells - Plaça del Sol
Dins del parc dels Ocells, a la urbanització de can Rovira
217m

Patrimoni moble
Element urbà
XIX-XX
Ajuntament de Vallirana
Adriana Geladó Prat

Font aïllada i reformada que consisteix en una gran estructura de pedra rectangular integrada dins d'un marge. Presenta una pica rectangular i dos brocs protegits amb planxes metàl·liques curvades, tot i que un dels dos no raja. L'aigua també brolla de manera natural de la part superior del mur de pedra on estan encastats els brocs. La font està emmarcada per dues jardineres semicirculars i dos bancs correguts a banda i banda. Tots els elements estan bastits en pedra de mida mitjana i gran. També compta amb un paviment de lloses de pedra planes.

Es tracta d'una font d'aigua subterrània situada en terreny urbà.

AMICS DE VALLIRANA (2007). La Vallirana del segle XX. Imatges i Memòria. Vallirana: Centre d'Estudis Comarcals del Baix Llobregat, p. 35, 36. OLLÉ, Francesc (2016). Vallirana, poble d'aigua. Vallirana: Amics de Vallirana, p. 24, 25, 26.