Font de la plaça Finisterre
Santa Margarida de Montbui

Anoia
    Barri de Sant Maure (08710 Santa Margarida de Montbui)
    Plaça Finisterre (08710 Santa Margarida de Montbui)

Patrimoni moble
    Element urbà
    XX
    Ajuntament de Santa Margarida de Montbui. ( Crta.Valls, 57 08710 Santa Margarida de Montbui)
    Raquel Valdenebro Manrique

Font situada a l'extrem de la placeta Finisterre que s'adossa al llarg de tot l'edifici corresponent a l'antic Molí de l'Escorça. La construcció és feta amb ciment i consisteix en un banc corregut que sobresurt de la paret encimentada a l'alçada de 50 cm. del terra. El banc és fet amb carreus de ciment de mida regular que es recolzen sobre una base també de ciment. Al centre de l'edifici, i formant part del mateix banc, l'estructura s'eixampla formant una pica de 2 m. d'amplada i 1,5 m de fons. El tram de paret que es correspon amb aquesta pica es decora amb un mural que s'emmarca dins d'una arcada de mig punt, feta també amb dovelles de ciment. L'espai interior, de 162 cm d'alçada, es decora amb una escena presidida per figures humanes en un paisatge arbrat i sobre un terra a tocar del riu, sota el qual es representen peixos. S'observen dues figures femenines al cantó dret i dues masculines al cantó esquerra, una de les quals s'ajup de terra. Al mig del frontó sobresurt el broc de la font. Aquest és un cap d'animal que acull a la seva boca el tub de sortida de la font.

El nom de plaça Finisterre i del barri de Finisterre ve donat per les plaquetes metàl·liques que les cases aixecades al barri-entorn a les dècades del 1950-1960- tenien a les façanes de les cases, que senyalitzaven que estaven assegurades per la Companyia d'Assegurances Finisterre.

La font va ser feta per la brigada municipal els anys 1985-1986. El frontó és obra de l'artista local Pepe Fernández "El Bigotes".

CASANELLAS I SOLÉ, J.(1998) Santa Margarida de Montbui, Retalls d'història del poble i els seus barris, Patronat de la Tossa de Montbui, Santa Margarida de Montbui. CASTELLTORT et alii (1989) Santa Margarida de Montbui. El nostre poble. Ajuntament de Santa Margarida de Montbui. DOMIGO SANTACANA Francisco de A. (1966) "Emigración a Santa Margarida de Montbuy". Fiesta Mayor. S.p. DOMINGO SANTACANA Francisco de A. (1957) "Operación suburbios" a Igualada núms. 799, 800, 801, 804, 816. Igualada