Font de la plaça d'Esteve Albert Dosrius

Maresme
Plaça d'Esteve Albert - Dosrius
En un extrem de la plaça, a la cantonada dels carrers d'Esteve Albert i d'Antoni Tàpies
146m

Patrimoni moble
Element urbà
Popular
XX
Berta Julivert
Productiu
Ajuntament de Dosrius
Adriana Geladó Prat

Font aïllada situada en un extrem de la plaça, al costat de les escales que donen accés a la part superior de l'espai. Presenta una forma de copa, amb un suport de bronze que reprodueix el tronc d'una alzina i una pica circular d'obra arrebossada, amb una rosassa a la part superior. L'aigua brolla en vertical a través d'un petit broc metàl·lic central, que s'acciona mitjançant un mecanisme de peu situat en un paviment circular bastit amb llambordins de pedra.

La plaça fou inaugurada el 14 de desembre de l'any 1997 dins dels actes d'homenatge a la figura del dosriuenc Esteve Albert, en un cicle anomenat "Un any amb l'Esteve Albert i la seva obra". La font és obra de la ceramista de Dosrius Berta Julivert i fou un encàrrec de la corporació municipal, com a part del projecte de construcció de la plaça, el qual fou redactat per Jaume Canals i Casabó (arquitecte municipal) i dissenyat per Ernest Borràs, escultor del municipi. La base de la font imita el tronc d'una alzina, arbre autòcton de Dosrius molt apreciat per l'Esteve Albert.

ALSINA, N.; CALONGE, R.; CUSPINERA, L.; JUBANY, M.A.; LACUESTA, R. (2005). Inventari del patrimoni històric, arquitectònic i ambiental de Dosrius. [Barcelona: Diputació de Barcelona, Ajuntament de Dosrius], Núm. Ref.: I.S.28/189. BORRÀS, Ernest (2004). "Esteve Albert. El seu ressó". Duos Rios, núm. 1, Monogràfic In memoriam Esteve Albert i Corp, p. 62-64.