Font de la plaça de l'1 d'Octubre
Folgueroles

Osona
    Carrer Major
    Al bell mig del nucli antic de Folgueroles, davant de la façana lateral de can Dachs
    550 m.s.n.m

Patrimoni moble
    Element urbà
    XX-XXI
    BPU
    BPU-AEA. Catàleg de béns a protegir del POUM de Folgueroles.
    Ajuntament de Folgueroles
    Adriana Geladó Prat

Font urbana situada a la banda de llevant de la plaça (antiga plaça de cal Rei), tocant al carrer Major i prop de la plaça de Mossèn Cinto Verdaguer. Està formada per una gran jardinera de planta octogonal, bastida amb lloses rectangulars de pedra unides amb anclatges metàl·lics. El broc d’on raja l’aigua està situat a la banda de ponent de la jardinera i consta d’una aixeta de botó encastada en una placa semicircular metàl·lica. L’aigua cau a l’interior d’una pica semicircular situada al nivell del sòl i formada per dues lloses de pedra. Aquesta pica està delimitada per un banc de fusta corregut i disposat el voltant de la jardinera. Tot el conjunt es troba assentat damunt d’una plataforma octogonal bastida amb lloses de pedra.

MORATÓ, David; PONCE, Santi; ROVIRÓ, Xavier; TORRENTS, Jacint; TORRENTS, Carme; VILAMALA, Joan; VILAMALA, Jordi; XUTGLÀ, Montserrat (2000). Folgueroles. Societat i vida d’un poble. Vic: Eumo Editorial, p. 376.

NAVARRO ACEBES, Ferran (2021). Catàleg de béns a protegir. R18/07 Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Folgueroles. Consultat 24 octubre 2021, des de https://dtes.gencat.cat/rpucportal/ Núm. Identificació PAP.07.