Font de la Plaça
Collbató

Baix Llobregat
    Plaça de l'Església
    En un extrem de la plaça de l'Església

Patrimoni moble
    Element urbà
    Historicista
    XX
    Francesc Rogent i Pedrosa
    Ajuntament de Collbató, Bonavista, 2, Collbató (08293)
    Assumpta Muset Pons

La font de la plaça de l'Església és una peça de ferro colat formada per una base circular, damunt de la qual hi ha un columna acanalada que aguanta una mena de capitell amb quatre cares ornades amb fulles en relleu i amb un escut central amb una corona al damunt. Aquests escuts han estat aprofitats per col·locar-hi sengles plaques. A la del davant hi ha l'escut de Collbató, i a les altres tres, les següents inscripcions:

"Aquesta font ha estat dissenyada per l'arquitecte barcelonès molt arrelat al nostre poble FRANCESC ROGENT I PEDROSA".
    "La font de la plaça de l'Església significa la portada d'aigua al poble de Collbató al setembre del 1963".
    "La plaça de l'Església reformada i rehabilitada durant 1995-1997 i inaugurada el 8 de juny de 1997".
    Al davant hi ha una pica rodona del mateix material.

Francesc Rogent i Pedrosa fou l'arquitecte de l'Ajuntament de Badalona, que li encarregà l'elaboració de tres dissenys de fonts, un dels quals -el número 2- va ser l'escollit per posar a la via pública. Fa uns anys el consistori badaloníl va fer una nova comanda de fonts i en va oferir una a la família Rogent que, finalment, la cedí a l'Ajuntament de Collbató. Va ser instal·lada a la plaça de l'Església durant la reforma duta a terme entre els anys 1995 i 1997. Substituí la d'obra que s'hi havia posat amb motiu de la portada de les d'aigües, l'any 1963.

Elies Rogent i Albiol, de Collbató (19-3-2011).