Font de la Baga del Coll
Monistrol de Calders

Moianès
    a la zona centre-oriental del terme municipal, prop del camí de Monistrol a Granera.

419669
    Patrimoni natural
    Zona d'interès
    Difícil
    08127A003001260000EX
    Sara Simon Vilardaga

Font d'una surgència natural, compta amb una estructura d'obra que mostra un frontal cobert amb un revestiment senzill, amb grans blocs de pedra desbastada als extrems laterals i ala part superior. Al frontal hi ha l'aixeta i també un tub que facilita la sortida de l'aigua sobrant, la qual a més és recollida en un petit dipòsit exterior i d'aquest és conduida reaprofitant materials de construcció. L'estructura de la font sembla tractar-se d'un dipòsit on s'acumula l'aigua de la surgència.

Autor de la imatge: Gustau Erill Pinyot.

-ERILL I PINYOT, G.; GUAL I PURTÍ, J.; MANENT I ORISTRELL, Ll. (2006): Monistrol de Calders. El poble dels pagesos enginyers. Ajuntament de Monistrol de Calders, Diputació de Barcelona i Consorci per la promoció dels municipis del Moianès.
    -PERARNAU I LLORENS, J.; PIÑERO I SUBIRANA, J. (1993): Monistrol de Calders. La seva història i el seu patrimoni. Ajuntament de Monistrol de Calders, Diputació de Barcelona i Consorci per la promoció dels municipis del Moianès.
    Https://ca.wikipedia.org/wiki/Font_de_la_Baga_del_Coll