Fons documental del Parc Serralada Litoral
Vilassar de Dalt

Maresme
    Marquès de Barberà, 9 (08339- Vilassar de Dalt)
    Can Banús

41.51952
    Patrimoni documental
    Fons documental
    XX-XXI
    Restringit
    Científic
    Consorci del Parc Serralada Litoral (Av. 11 de setembre, 53 1r - 08349 Cabrera de Mar).
    Jordi Montlló Bolart

El Centre de documentació del Parc Serralada Litoral s'ubica a Can Banús, en el Museu Arxiu de Vilassar de Dalt i conserva més d'un miler d'obres i documents relacionats amb el patrimoni cultural, històric i natural dels diferents municipis que constitueixen el Consorci del Parc. Entre aquestes obres destaquen documents cartogràfics, llibres de divulgació, tesis doctorals i monografies dels diferents parcs de la Diputació de Barcelona.

La documentació es va digitalitzant i afegint al catàleg col·lectiu dels Centres de Documentació de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona, que té actualment un total de 15.000 documents. L'horari i dies d'obertura és el dimecres de 17h a 21h, i concertant visita prèvia. Els mesos de juliol i agost està tancat al públic.

El Centre de Documentació es va inaugurar l'any 1999 gràcies a un conveni redactat entre el Museu Arxiu Municipal de Vilassar i el Consorci del Parc.

MARÍ, Toni (2013). El centre de documentació del parc Serralada Litoral. Un recurs a l'abast de tots els aficionats a la recerca local; dins II Monografies dels parcs de la Serralada Litoral i VI Monografies del Montnegre i el Corredor. Col·lecció Documents de treball, núm. 23. Diputació de Barcelona, pàg. 71.
    XARXA DE PARCS NATURALS. Centres de documentació dels parcs naturals. Diputació de Barcelona. Àrea de territori i sostenibilitat.