Fons documental de Santa Maria de Martorelles a l'AHCB
Santa Maria de Martorelles

Vallès Oriental
    Carrer de Sant Llúcia, 1, 08002 Barcelona
    Al bell mig del nucli antic de la ciutat, a la casa de l'Ardiaca

41.51989
    Patrimoni documental
    Fons documental
    Medieval
    Modern
    XIII-XVII
    Llei 10/2001 de 13 de juliol, d'arxius i documents (DOGC 3437 24-7-01)
    Restringit
    Científic
    Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona/Ajuntament de Barcelona
    Adriana Geladó Prat

Fons documental relacionat amb la població de Santa Maria de Martorelles, que es troba dipositat a l'Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona (AHCB), a la casa de l'Ardiaca. La documentació que hi ha dipositada fa referència al fons municipal de pergamins de l'arxiu, amb un exemplar datat l'any 1291, diversos documents sense datar del fons de manuscrits referents a les parròquies de Barcelona (amb mencions a Santa Maria i Castellruf entre d'altres) i sis documents més del fons de caràcter privat, dins la secció d'arxius patrimonials, datats entre els anys 1343 i 1675. Apareixen mencions a Martorelles i Santa Maria de Martorelles. En general es tracta de capbreus, sentències, plets, actes testimonials, etc.

La informació ha estat extreta de l'Arxiu Comarcal del Vallès Oriental.

ESPAÑOL COSTA, Anna (2008). Inventari i relació de la documentació i fons relatius als municipis del Vallès Oriental als arxius de Barcelona: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona. [Granollers: inèdit].