Fons documental de Sant Pere de Vilamajor a l'Arxiu Comarcal del Vallès Oriental
Sant Pere de Vilamajor

Vallès Oriental
    Arxiu Comarcal del Vallès Oriental. C/ Olivar, 10, 08402, Granollers.

Patrimoni documental
    Fons documental
    Modern
    XVI-XIX
    Legal i física
    Llei 10/2001,de 13 de juliol, d'arxius i documents.
    Obert
    Científic
    Arxiu Comarcal del Vallès Oriental
    Virgínia Cepero González

L'Arxiu Comarcal del Vallès Oriental custodia els següents documents que fan referència a Sant Pere de Vilamajor:
    - El Llibre capbreu de Vilamajor (1727-1742). Codi de referència: ACVO100-24-T2-2.
    - Còpia digital de documents de Can Pujades (1744-1895). Codi de referència: ACVO100-42-T2-4.
    - Documents que en fan referència indirecta:
    Del fons de Can Brustenga, de Santa Eulàlia de Ronçana:
    -Testament de Miquel Basas, de Sant Pere de Vilamajor (1650). Codi de referència: ACVO100-45-T2-59.
    -Capítols matrimonials i donació i constitució dotal entre Genís Llobera, pagès de Sant Pere de Vilamajor, i Estàsia Draper, donzella de l'Ametlla (1749). Codi de referència: ACVO100-45-T2-103.
    Del fons del Mas Carbonell, de Santa Maria de Palautordera:
    -Escriptura de la venda d'una peça de terra del mas Alsina de Santa Maria de Palautordera atorgada per Eleonor, vídua de Pere Musturos (o Masuros) propietària del mas Mustoros de Santa Maria de Palautordera, a favor d'Esteve Vidal, de Sant Pere de Vilamajor (1593). Codi de referència: ACVO100-1-T2-9.
    -Testament de Marià Aulet, pagès de Sant Pere de Vilamajor, fill de Francesc i Margarida, difunts. Escripturat a Sant Pere de Vilamajor (1619). Codi de referència: ACVO100-1-T2-19.

L'Arxiu Comarcal del Vallès Oriental (ACVO), inaugurat l'any 2005, forma part de la Xarxa d'Arxius Comarcals de la Generalitat de Catalunya i és gestionat conjuntament pel Consell Comarcal del Vallès Oriental i per l'Ajuntament de Granollers.
    Entre els fons documentals més destacats dipositats a l'Arxiu, en destaquen els fons municipals dels ajuntaments d'Aiguafreda, Bigues i Riells, Castellterçol, Granollers i Tagamanent; la documentació administrativa del Consell Comarcal del Vallès Occidental, els fons judicials dels Jutjats de Primera Instància de Granollers i Mollet; la documentació de l'Oficina Comarcal del Departament d'Agricultura: la documentació dels Cambres Agràries de diversos pobles de la comarca; el fons personal Josep Molas i el fons documental de la Baronia de Montbui, integrada per les poblacions de Santa Eulàlia, Bigues, Riells, L'Ametlla, Lliçà d'Amunt, Palaudàries i Sant Mateu de Montbui.
    Tanmateix, l'Arxiu Comarcal del Vallès Occidental custodia el fons de l'Hemeroteca Municipal Josep Móra que comprèn, entre altres, una voluminosa col·lecció de publicacions periòdiques d'àmbit comarcal. Aquest Arxiu comparteix instal·lacions amb l'Arxiu Municipal de Granollers, que hi té dipositat una part dels fons municipals i l'Arxiu d'Imatges.

ARXIUS EN LINIA, DEPARTAMENT DE CULTURA DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA: http://extranet.cultura.gencat.cat/ArxiusEnLinia