Fons documental de l'Arxiu Municipal de Calaf
Calaf

Anoia
    Ajuntament de Calaf. Plaça Gran nº 2. 08280 Calaf.
    Es troba ubicat al tercer pis de l'Ajuntament de Calaf

Patrimoni documental
    Fons documental
    Medieval
    Modern
    XIV
    Legal i física
    Llei 10/2001 d'arxius i documents (DOGC núm. 3437, de 24.7.2001)
    Restringit
    Científic
    Ajuntament de Calaf
    Jordi Seró i Ferrer. IN SITU Patrimoni i Turisme

L'Arxiu Municipal de Calaf es troba ubicat al tercer pis de l'Ajuntament de Calaf. Consta de dos espais divergents entre si. En el dipòsit més antic si conserva tota la documentació anterior al S. XX. I en el segon dipòsit, el més nou, la documentació custodiada és a partir del S. XX.
    Els dos dipòsits ocupen un total de 129 m². Els fons que podem trobar en el nostre arxiu són: Ajuntament de Calaf, Mancomunitat Intermunicipal Voluntària Segarrenca (MIVS), Jutjat de Pau, Registre Civil, Batllia de Calaf, Celdoni Fonoll i col·lecció fotogràfica. I l'abast cronològic va des del S. XIV fins l'actualitat.

L'arxiu, tal com el coneixem ara, va ser creat el 1992 i l'última remodelació / restauració es va realitzar el 2009. Des del 2006 el nostre arxiu forma part de la Central de Serveis Tècnics d'Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona. L'abast cronològic del nostre arxiu va des del segle XIV fins a l'actualitat.
    La documentació del dipòsit antic està inventariada en paper per tècnics de l'arxiu Nacional de Catalunya i per l'arxiu històric comarcal d'Igualada, mentre que la del dipòsit nou ja disposem d'inventaris informatitzats realitzats pels arxivers de l'Ajuntament de Calaf.