Fons documental de Folgueroles a l’Arxiu Comarcal d’Osona

Medieval
    Modern
    XIV-XX
    Llei 10/2001 de 13 de juliol, d'arxius i documents (DOGC 3437, de 24-7-2001).
    Restringit
    Científic/Cultural
    Generalitat de Catalunya
    Adriana Geladó Prat

Fons documental de Folgueroles custodiat a l'Arxiu Comarcal d’Osona (ACOS). La documentació està inventariada dins de les col·leccions que l'arxiu custodia i, a grans trets, està datada entre els segles XIV i XX. Es tracta d'un total de 23 fons documentals, d’entre els que destaquen el de l’Hospital de la Santa Creu (ACOS80-23), amb documentació diversa relacionada amb Folgueroles i datada entre els segles XIV i XIX, el de la Col·lecció de Fotografia Històrica de l’Ajuntament de Vic (ACOS80-59), amb una trentena d’imatges datades entre principis i mitjans del segle XX, o el de Joan Pietx, on s’inclouen diverses imatges del funeral de Jacint Verdaguer a Folgueroles l’any 1902, entre d’altres. En general, entre la documentació escrita hi ha escriptures, rebuts, capítols matrimonials, processos judicials, àpoques, establiments i vendes de terres i masos, etc. Pel que fa a la documentació gràfica hi ha fotografies en paper en blanc i negre/color, programes de les festes majors i dels aplecs celebrats al municipi, entre d’altres.

Les imatges estan extretes de l'espai web Arxius en Línia.