Fons documental de Capolat a l'Arxiu Comarcal del Berguedà

Científic
    Ajuntament de Berga, plaça Sant Pere, 1 Berga
    Pol Navarro Costa - Societat d’Arqueologia del Berguedà

L'Arxiu Comarcal del Berguedà conserva dues col·leccions dedicades a Capolat; la primera es correspon a un "Volum d'escriptures del mas Solanelles de Capolat" i té una cronologia dels segles XVII i XVIII.

La segona colecció es correspon a la col·lecció "Joan Gassó Bertran", on trobem fins a 9 unitats documentals diferents que tenen una cronologia d'entre els segles XIX-XX.

En segon lloc, destaquem diferents col·leccions que poden tenir algun esment en relació a Capolat. Per exemple, el fons de la Cúria Ducal de Cardona (s. XIII-XIX). Així mateix, no podem obviar la informació que ens pot oferir el Registre de la Propietat (1768-1910), el Consell Comarcal i d'altres institucions que puguin tenir una relació amb el municipi de Capolat.