Fons documental de can Masferrer
Montornès del Vallès

Vallès Oriental
    Arxiu Municipal de Montornès del Vallès. Carrer de la Pau, núm. 10. 08170 - Montornès del Vallès

Patrimoni documental
    Fons documental
    Medieval
    Modern
    XIV- XX
    Restringit
    Científic
    Ajuntament de Montornès Av. Llibertat, 2, 08170 - Montornès del Vallès
    KuanUm - Juana María Huélamo Gabaldón./ Ajuntament de Montornès del Vallès

Fons patrimonial d'alt interès per a la història local. Està format per 48 pergamins i més d'un centenar de documents en paper. Els més antics daten del segle XIV, alguns dels quals donen notícia de fets de 1280. El fons permet resseguir la línia evolutiva de les nissagues que van regentar can Masferrer durant més de sis segles: els Buada, els Masferrer, els Perpinyà i els Simon i Palau. A banda de la documentació que dóna fe de la successió familiar (testaments, capítols matrimonials, arbres genealògics, etc.), n'hi ha també de tipus judicial amb un bon nombre de plets, i de tipus econòmic, referida a les terres i a l'explotació agrícola.

El maig de 2003, l'Ajuntament de Montornès va adquirir el conjunt de documents procedents de can Masferrer al darrer propietari de la masia. Aquest fons conté els documents més antics que custodia l'Arxiu Municipal. L'Arxiu és la institució responsable del tractament i la difusió de la documentació generada o rebuda per l'administració de la vila des de finals del segle XIX fins a l'actualitat, així com també de qualsevol altre material arxivístic relacionat amb el municipi que pugui ser d'interès per a la història del poble, com és el cas del fons de can Masferrer.

ALCAIDE, M.; GENÉ, M. ; GUANYABENS, N. (2009). Montornès a la vista. Elements per a la descoberta del patrimoni cultural i natural de Montornès del Vallès. Ajuntament de de Montornès del Vallès.