Fons documental Arxiu Municipal Sant Pere Sallavinera

Científic
    Ajuntament Sant Pere Sallavinera
    Núria Cabañas

L'Arxiu Municipal de Sant Pere Sallavinera està situat a l'edifici de l'Ajuntament, carretera del Raval s/n. S'hi conserva la documentació administrativa generada pel propi ajuntament des de 1893 fins a 2014. La documentació està classificada en les següents seccions: administració general, hisenda, proveïments, serveis socials, sanitat, obres i urbanisme, seguretat pública, serveis militars, població, eleccions, ensenyament, cultura i serveis agropecuaris i medi ambient.
    Els fons privats que aplega l'Arxiu Municipal de Sant Pere Sallavinera està dividit ens les següents seccions: fons documental de l'Associació de Defensa Forestal (ADF) d'entre els anys 1980 i 1990, el fons documental de la Delegació local de FET y de las JONS d'entre els anys 1940-1972 i el documental de l'Organització sindical espanyola d'entre els anys 1965 i 1966.

L'Arxiu Municipal de Sant Pere Sallavinera està destinat a l'organització, classificació, conservació i difusió del patrimoni documental local. El servei gestiona els documents que provenen de les oficines municipals i són d'utilitat per a l'administració municipal. També reuneix fons d'institucions, d'entitats i fons personals. L'Arxiu Municipal de Sant Pere Sallavinera forma part de la Xarxa d'Arxius Municipals (XAM) de la Diputació de Barcelona des de l'any 2010.