Fons d'Història local Biblioteca Guillem de Berguedà

Científic
    Biblioteca Guillem de Berguedà
    Rosa Serra Rotés i Jordi Piñero

El fons d'història local de la biblioteca aplega publicacions en diferents formats (llibres, diaris, revistes, petit imprès, etc.) però també dossiers de premsa, fotocòpies, retalls de premsa... i materials diversos que tenen en comú informar sobre temes relacionats amb el municipi de Puig-reig, des de la població fins a la història, passant pels resultats d'unes eleccions o bé referències i obres d'escriptors i personatges vinculats al poble o a les seves colònies.

La biblioteca municipal de Puig-reig es va inaugurar l'any 1955 i fins el 1996 que es va traslladar a les instal·lacions que encara avui ocupa i que es va batejar amb el nom de "Guillem de Berguedà", ha esdevingut el centre cultural i dinamintzador del poble. Amb un fons bibliogràfic e més de 25.113 títols, un fons àudio-visual de 5.704 enregistraments i un fons de revistes de 38 títols subscrits, es la biblioteca pública més antiga de la comarca i des de la seva fundació forma part de la Xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona.

MAYOL, Carme. "La Xarxa de Biblioteques 1915-2004: una història que mira al futur". http://www.ub.edu/bid/14mayol.htm