Fons de l'arxiu municipal
Veciana

    Anoia
    Plaça de Ramon Servitje, s/n.
    563

    Coordenades:

    41.65601
    1.48846
    374144
    4612688
    Número de fitxa
    08297 - 120
    Patrimoni documental
    Tipologia
    Fons documental
    Contemporani
    Segle
    XIX-XX
    Estat de conservació
    Bo
    Protecció
    Legal i física
    Llei 10/2001, de 13 de juliol, d'arxius i documents
    Accés
    Restringit
    Científic
    Titularitat
    Pública
    Ajuntament de Veciana (Pl. de Ramon Servitje - 08289- Veciana).
    Autoria de la fitxa
    Jordi Montlló Bolart

    El fons municipal esta organitzat segons el quadre de classificació elaborat per l'OPC i està organitzat en 13 blocs: 1.- Administració general. 2.- Hisenda. 3.- Proveïments. 4.- Beneficència i assistència social. 5.- Sanitat. 6.- Obres i urbanisme. 7.- Seguretat pública. 8.- Serveis militars. 9.- Població. 10.- Eleccions. 11.- Ensenyament. 12.- Cultura. 13.- Serveis agropecuaris i medi ambient.
    El fons del Jutjat de Pau està organitzat segons el seu propi quadre de classificació i està organitzat en 5 seccions:: 1.- Matèria Civil (Jurisdicció contenciosa i voluntària), 2.- Matèria Penal, 3.- Matèria governativa, 4.- Administració interna (gestió de personal, gestió econòmica i organització administrativa) i 5.- Registre Civil
    L'Arxiu Municipal inclou els fons documentals següents:
    - Fons de l'Ajuntament de Veciana, des de 1850 fins a l'actualitat, i amb més de 52.8metres de documentació.
    - Fons del Jutjat de Pau, des de 1875 fins a 1985, i un total de 1.5 metres de documentació,
    - Fons de la Delegació local de la Falange Española, del 1955, i un total de 0.11 metres de documentació.
    - Fons de la Germandat de Llauradors i ramaders, des de 1936 fins a 1975, i un total de 0.6 metres de documentació.
    - Fons de la Cooperativa de Consum i Distribució "La Ecònomica" des de 1937 a 1938 i un total de 0.11 metres de documentació.
    - Fons del "Circulo Recreativo" de Santa Maria del Camí, des de 1953 fins a 2012, un total de 0.11 metres de documentació.

    La documentació municipal ha estat sempre conservada en les dependències de l'ajuntament en els seus successius emplaçaments fins la seva ubicació en l'edifici actual. L'Arxiu Comarcal de l'Anoia realitzà un primer inventari del fons a l'any 1994. L'Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona organitza el fons a l'any 2005, del 31 de gener al 28 d'abril del 2005. El 14 de novembre del 2006 l'ajuntament s'adherí al Programa de Manteniment de la Xarxa d'Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona.