Fita dels tres termes

XIX-XX
    Difícil
    Científic
    Ajuntament Castellfollit del Boix,Pl. Ajuntament, s/n, 08255 Castellfollit del Boix; Ajuntament de Rajadell, carrer Major, 3, 08256 Rajadell; Ajunatment de Sant Salvador de Guardiola, Carrer de Dalt, 19, 08253 Sant Salvador de Guardiola
    Núria Cabañas. Web Cultura, SCP.

A la línia divisòria entre els termes municipals de Castellfollit del Boix, Rajadell i Sant Salvador de Guardiola, a la zona de la Serra de Montgròs s’hi localitzen dues fites situades aproximadament a tres metres de distància una respecte l’altre. La primera fita correspon a una pedra monolítica de forma rectangular coronada amb semicercle. Té gravades les lletres C i G a les dues cares corresponents als municipis de Castellfollit del Boix i Sant Salvador de Guardiola i en un lateral una U, direcció a Rajadell. Tres metres al nord s’hi documenta una segona fita realitzada en una pedra irregular i plana amb les lletres gravades C (Castellfollit del Boix), R (Rajadell) i G (Sant Salvador de Guardiola) amb les línies d’orientació termenals gravades.