Fita de terme de Claret nº 2
Sant Fruitós de Bages

Bages
    Claret. Mas les Feixes s/n (08272 Sant Fruitós de Bages)
    Des del mas les Feixes cal continuar pel caminet fins dalt del turó. Sota la torre de corrent

Obra civil
    Modern
    XVIII-XIX
    Dolent
    Actualment es troba trencada en dos fragments.
    Sense ús
    Bisbat de Vic. C/Santa Maria, 1 (08500 Vic)
    Raquel Valdenebro Manrique

Antiga fita de terme ubicada al turó anomenat bosc de les Feixes, a tocar del mas anomenat Les Feixes de Claret, i que marca el límit entre els municipis de Sant Fruitós de Bages i Santpedor. La fita pròpiament dita és formada per un carreu de pedra, actualment trencat en dos meitats, enclavat al cim del turó. Es tracta d'un fragment enclavat a terra de 43 cm d'alçada x 43 cm d'amplada x 18 cm de fons. Aquest fragment du gravades a les cares principals les lletres SF, encarades al terme de Sant Fruitós, i SP, encarades al terme de Santpedor. La part superior de la fita s'ha trencat en un segon fragment de 43 cm d'amplada x 18 cm d'alçada x 18 cm de fons.

Aquesta fita s'emmarca visualment entre la fita de Claret nº 4 i la nº 1

Cal pensar que aquests elements termenals mantenen una tradició medieval de separació de propietats i àmbits parroquials. Aquesta fita es correspon tant per tenir les mateix mides, com per les marques de les lletres com per l'aspecte, amb les fites de la granja del Bonvehí (fitxes nº144 i 145), la qual cosa fa pensar que foren fetes en un mateix moment per aclarir i reforçar una controvèrsia dels límits del terme. Cal pensar que es tracta de fites ubicades en període modern (Segles XVIII-XIX)