Fita de la font de Vilar
L'Esquirol

Osona
    El Vilar (Sant Bartomeu Sesgorgues)
    A tocar de la font del Vilar, en el mateix indret.

Element arquitectònic
    Modern
    XVIII
    Dolent
    La inscripció es troba molt erosionada.
    Catàleg de béns a protegir POUM 2007, T2. Bé d'interès.
    Difícil
    Científic
    Ajuntament de l'Esquirol
    Virgínia Cepero González

La fita de la font del Vilar es troba al peu d'un espadat, a tocar de la font del Vilar, a les proximitats de la masia homònima.
    Es tracta de la següent inscripció, realitzada directament sobre la roca natural del terreny: "TERME DE TAVERTET", una creu i uns números gairebé il·legibles per efecte de l'erosió.

Les fites serveixen per a delimitar un terme o finca o bé per a marcar el recorregut d'una via, camí o carretera. És probable que derivin dels mil·liaris que els romans col·locaven a les seves vies i que mantenen una tradició medieval de separació de propietats i d'àmbits parroquials. La majoria de les fites del terme de l'Esquirol foren ubicades en període modern i contemporani (segles XVIII-XX), potser substituint a d'altres més antigues.

FENOY, E.; PANADÈS,J. (2007). Catàleg de béns d'interès arquitectònic, natural i cultural a protegir. POUM. L'Esquirol: Ajuntament de L'Esquirol.
    PARÉS i GANYET, Q. (1976) La Despoblació rural i les masies del Collsacabra: seguit de divisió de la comarca en zones relació de cases de pagès i altres dades. Barcelona: Fundació Salvador Vives Casajuana, p. 183.
    VINYETA i LEYES, R. (1956) Les Gorgues: Collsacabra occidental. Guia monogràfica. Barcelona: Publicacions de la Fundació Massot Palmés, p. 100.