Fira de la Fia-faia: Fira-faia Sant Julià de Cerdanyola

Lúdic
Ajuntament de Sant Julià de Cerdanyola
María del Agua Cortés Elía. OPC

Aproximadament dues setmanes abans de la celebració de la Fia-faia, el mateix cap de setmana del pont de la Puríssima, es porta a terme una fira de proximitat i artesania que està lligada amb l'emblemàtica Fia Faia, la festa del solstici d'hivern que es fa al municipi la nit del 24 de desembre. El desembre de 2019 s'ha portat a terme la quarta edició d'una fira que ja s'ha consolidat al municipi i a la que assisteixen moltes persones que passen la tarda a la plaça de l'Església per participar en tots els actes. A més de les parades d'artesania i productes de la zona, es fan altres activitats i actes culturals, entre els que destaquen presentació d'algun llibre o producte temàtic sobre la festa (l'any 2019 es va presentar l'Atles de les festes del foc dels Pirineus, d'Òcar Vallverdú i Lluís Ràfols, publicat per l'editorial El Dimoni Pelut); entrega dels premis del concurs de cartells de la Fia-faia i del concurs de fotografia; tallers de manualitats, entre els que destaca el taller per aprendre a construir falles; concert i ball de música folk; i per acabar la festa es fa una foguera, es crema una faia acompanyada del repic de campanes i es fa la dansa de la Fia-faia, la Rotllana al voltant del foc, el moment més esperat de la Fira i de la festa.

Imatge: cartell de la Fira de 2019.