Figuera (Figus carica) del C/ Pompeu Fabra
Sitges

Garraf
    C/ Pompeu Fabra (Sant Sebastià)

Patrimoni natural
    Espècimen botànic
    Sense data
    O.M. d'espais verds i de l'arbrat. Febrer 2007
    Ajuntament de Sitges. Plaça de l'Ajuntament s/n. Sitges-08870
    Conxi Rodríguez

Original de la zona mediterrània i d'Orient, pertany a la família "Moraceae".,Arbre olorós i de capçada ampla. Fulles caduqies, grans peludes i aspres al tacte de color gris amb fulles simples, alternes, palmades de cinc lòbuls de color verd fosc que broten a mitjans de primavera. La floració és simple, es produeix a principis de la primavera i té la flor de color crema. Fructifica en forma de receptacle en forma de pera que esdevé carnós anomenat figa, els fruits són de color violeta fosc i neixen a finals de l'estiu.
    Resistent a la contaminació urbana. Té un creixement ràpid i una longevitat mitja.
    Té una alçada de 24 mts, un diàmetre de 113 cm i ocupa una amplada de 14 mts. L'estat sanitari és bó.

Arbre característic dels parcs infantils. És singular per les dimensions, l'estètica, la funcionalitat i la situació.
    L'expectativa de vida és normal i la situació és bona.

Catàleg d'Arbres singulars. Àrea de Territori i Medi Ambient. Ajuntament de Sitges