Ficus de cautxú (Ficus elastica) del Pg. Ribera

O.M. d'espais verds i de l'arbrat. Febrer 2007
    Ajuntament de Sitges. Plaça de l'Ajuntament s/n. Sitges-08870
    Conxi Rodríguez

Original de l'Índia i Malàisia pertany a la família "Moraceae". Té un tronc llis de color gris amb fulles simples, alternes, de nervadura pinnades i forma lanceolades de color verd fosc que broten a finals de primavera. La floració es produeix a la primavera i té la flor de color blanc. Els fruits són de color groc i neixen a la tardor.
    Resistent a primera línia de mar, a la contaminació urbana i industrial. Té un creixement ràpid i una longevitat elevada. És interessant per la forma i mida de la fulla, es tracta d'una espècie ornamental.
    Té una alçada de 10 mts, un diàmetre de 79 cm i ocupa una amplada de 18 mts. L'estat sanitari és bo.

Arbre característic i conegut del passeig marítim. És singular per les dimensions, l'estètica, la funcionalitat, la situació i la raresa.
    L'expectativa de vida és normal i la situació és bona.

Catàleg d'Arbres singulars. Àrea de Territori i Medi Ambient. Ajuntament de Sitges