Festes del Roser de l'Espelt

Lúdic
    Ajuntament d'Òdena.
    Josep-Vicenç Mestre i Casanova

Les Festes del Roser de l'Espelt, són la festa grossa i més important d'aquest poble. La programació abasta des de la tradicional Missa fins actes festiu si lúdics en general, a l'entorn generalment del Centre de l'Espelt.

La devoció a Catalunya per la Mare de Déu del Roser es centra fonamentalment al mes de maig, tot i que litúrgicament també la trobem a l'octubre. Aquest festa no té res a veure amb la Festa del Rosari de l'Aurora, tradició també celebrada al mes de maig on els fidels canten el Sant Rosari de bon matí en processó.

MESTRE CASANOVA, Josep-Vicenç (1995): "Festa del Roser de l'Espelt", Butlletí de la parròquia de Sant Pere Apòstol d'Òdena, 45, Parròquia de Sant Pere d'Òdena, Òdena