Festes de la Hermandad Nuestra Señora de la Salud
Sant Feliu de Llobregat

Baix Llobregat
    Barri de la Salut
    Al voltant de la capella del carrer Brugaroles

420750
    Patrimoni immaterial
    Manifestació festiva
    Programació calendari festiu
    Científic
    Ajuntament - 0216901DF2801E
    CENTRE D'ESTUDIS COMARCALS DEL BAIX LLOBREGAT

Anualment, el tercer diumenge de setembre se celebren una processó i una missa en la que hi participen, sobretot, la comunitat de persones procedents de Laujar de Andarax (Almeria) que es van establir a Sant Feliu durant l'onada immigratòria del voltant dels anys cinquanta del segle XX.

Actualment, entorn a la festivitat de la Hermandad Nuestra Señora de la Salud, se celebren activitats socials i culturals a més de la tradicional processó i la missa solemne.

Les coordenades posades pertanyen a la capella de la Verge de Nostra Senyora de la Salut, en honor de la qual es fa la festa que es ressenya en aquesta fitxa. La foto que il·lustra aquesta fitxa és del fons de l'Arxiu Comarcal del Baix Llobregat. S'ha de citar la font si se'n fa ús, seguint les següents dades: FOTO 1: Núm. imatge: 1797 Data de la imatge: Setembre de 1996
    Assumpte: Processó organitzada per la "Hermandad Nuestra Señora de la Salud".
    Fotògraf: Desconegut
    Font d'ingrés: Arxiu Comarcal del Baix Llobregat. Col·lecció Ciutadana. Imatge cedida per Vicente Bonilla
    FOTO 2: Núm. imatge: 1798 Data de la imatge: Setembre de 1996
    Assumpte: Cercavila al carrer del Doctor Brugarolas organitzat per la "Hermandad Nuestra Señora de la Salud".
    Fotògraf: Desconegut

El 1956 va néixer la Hermandad Nuestra Señora de la Salud com a associació en honor a la patrona de Laujar de Andarax (Almeria). El tercer diumenge de setembre del mateix any es va celebrar la primera festa per venerar la imatge de la verge que, el 1960 s'instal·là a la capella del carrer Brugarolas. Per al finançament d'aquesta capella es va dur a terme la "campaña del ladrillo", que va aconseguir reunir els diners necessaris a partir de petites contribucions.

L'any 1991 es va dur a terme l'agermanament entre Laujar de Andarax i Sant Feliu de Llobregat.

- DÍAZ CABRERA, Juan Antonio. 50 aniversario Hermandad Nuestra Señora de la Salud. 1956-2006. Sant Feliu de Llobregat: Hermandad Nuestra Señora de la Salud, 2007. 79 p.
    - RETUERTA I JIMÉNEZ, M. Luz; SAMMARTÍ I ROSET, Carme (dir.). Sant Feliu de Llobregat. Identitat i història. Sant Feliu de Llobregat: Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, 2002. 365 p.