FESTA MAJOR DE SANT SEBASTIÀ Copons

Anoia
Nucli urbà de Copons, 08289
En diversos emplaçaments del nucli urbà
427m
Patrimoni immaterial
Manifestació festiva
XX
Adriana Geladó Prat

La Festa Major d'Hivern de Copons es celebra pels voltants del dia 20 de gener, festivitat de Sant Sebastià, patró del municipi. Tot i que el programa anual es va adaptant al pas del temps, hi ha una sèrie d'actes que tenen més tradició i es van repetint en cada edició. L'acte més solemne és el ball de la Crespella, a la sala polivalent, i la missa en honor de Sant Sebastià. El ball de Festa Major o el ball de Bastons també són alguns dels actes destacables de les celebracions. Actualment, el programa es complementa amb diversos actes culturals i lúdics adreçats a tota la població (concurs de truites, espectacles infantils i adults, jocs, disco, etc). També cal destacar la Trobada de Músics coponencs, organitzada en les darreres edicions des de l'any 2011.

La Festa Major d'Hivern de Copons està organitzada per la Comissió de Festes, amb el suport de l'Ajuntament de Copons. Els programes i actes celebrats durant aquests dies de festa es poden consultar en els diversos números de la revista Camí Ral, des de l'any 1996.

CLOSA FRANQUET, Jordi (2011). "Festa Major d'Hivern. Primera trobada de Músics Coponencs". Camí Ral. Butlletí informatiu i d'opinió Vila de Copons, núm. 32, p. 17.
MERCADAL SEGURA, Elisenda (2011). "Sant Sebastià". Camí Ral. Butlletí informatiu i d'opinió Vila de Copons, núm. 32, p. 16.