Festa del Roser de Maig

XIX-XX
    Dolent
    Ja no es celebra.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPEC 905347
    Sense accés
    Sense ús
    Ajuntament d'Aiguafreda. Pl. Ajuntament, 1
    Marta Lloret Blackburn- Antequem, S.L.

La festa del Roser es celebrava a Aiguafreda el primer diumenge de maig. Consistia en la celebració de l'ofici solemne, seguit de la cantada dels goigs i una ballada popular.

La Confraria del Roser està documentada a Aiguafreda de Dalt des de l'any 1589 i aviat va esdevenir una de les més importants de la parròquia. Aquesta tenia dos administradors que s'escollien el dia de la seva festivitat, el primer diumenge de maig, que s'encarregaven de mantenir el seu altar. La capella del Roser no va obrir-se a l'església de Sant Martí fins al segle XVII. Poc després, l'any 1650, la Confraria va fer construir el retaule per la capella.

Inventari del Patrimoni Etnològic de Catalunya. CPCPTC. Generalitat de Catalunya.