Festa de Sant Fruitós o Festa Major d'Hivern

XIX-XXI
    Lúdic
    Virgínia Cepero González

La Festa Major d'Hivern es celebra anualment el dia 21 de gener, festivitat de Sant Fruitós, patró del poble.
    Al matí s'encén la tradicional foguera a la plaça Vella, amb la crema de l'arbre de Nadal i es prepara l'esmorzar popular amb torrades i cansalada. A més, es fa el lliurament de premis del concurs de pessebres.
    La festa finalitza amb la missa solemne en honor al sant patró, a l'església parroquial, on es canten els goig de Sant Fruitós.

Fotografies de l'ajuntament de Castellterçol extretes del web www.festacatalunya.cat.

Antigament, els veïns del poble es despertaven al so del timbal i donaven llenya per a preparar la foguera. També aprofitaven per desfer-se de mobles vells.
    Actualment, es crema l'avet que ha guarnit la plaça durant les festes de Nadal.

AJUNTAMENT DE CASTELLTERÇOL: www.castelltersol.cat
    CATÀLEG DEL PATRIMONI FESTIU: http://patrimonifestiu.cultura.gencat.cat/Cataleg-del-patrimoni-festiu-…
    FESTA CATALUNYA: www.festacatalunya.cat