Església de la Mare de Déu del Pilar

Edifici
    Historicista
    Any
    Enric Sagrier i Villavecchia i Josep Mª Sagnier i Vidal.
    Pla Especial i Catàleg del Patrimoni 1988 (BCIL)
    Religiós
    Germanes de la Caritat de Santa Anna (C. Molí de Rovira s/n)
    Jordi Montlló Bolart i Jordi Petit Gil

Edifici aïllat de planta semicircular amb petits cossos laterals. Consta de planta baixa singular, coberta amb cúpula central i llanterna i cobertes planes als laterals. La cúpula es suportada per arqueria de mig punt sobre columnes.
    Façana principal de composició simètrica lineal i sense composar, la façana posterior és amb franges i cantoneres de pedra amb obertures de mig punt.
    El coronament és una barana de balustrades i la cornisa està feta amb permòdols. Al tambor, els rosetons i la cornisa també estan fets amb permòdols. La cúpula està revestida amb llosetes de ceràmica vidriada i llanterna.

També coneguda com La Fonda i Cal Panxeta.

Al 1931 es va sol·licitar el permís d'obres per a construir l'església i el cos annexa per l'Hospital de les Germanes de la Caritat de Santa Anna. Entre 1932 i 1936 es va construir l'església.

ROSSELLÓ i RAVENTÓS, Joan (1986). L'Alt Penedès, dins l'Inventari del patrimoni arquitectònic de Catalunya, vol. 2. Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. Barcelona, pp. 208-248.
    ROSSELLÓ i RAVENTÓS, Joan i altres (1986). Pla especial i catàleg del patrimoni històric, artístic i ambiental de Vilafranca del Penedès. Inèdit.
    ROSSELLÓ, Joan et alii (1992). Vilafranca del Penedès a través de la seva arquitectura. La ciutat que ens ha arribat. Ajuntament de Vilafranca i Caixa Penedès.