Escut heràldic de Can Ratés I
Santa Susanna

Maresme
    C. Montseny, s/n
    Damunt del portal de can Ratés

Element arquitectònic
    Popular
    XIX
    BCIN
    National Monument Record
    Commemoratiu
    BCIN. Decreto 571/63 del Ministerio d'Educación.
    Científic
    Ajuntament de Santa Susanna
    Marc Bosch de Doria

Escut d'armes esculpit damunt pedra d'un sol bloc, al damunt de la porta principal de can Ratés. El camper és quarterat: al superior esquerre, hi ha representada una creu llatina amb dos corbs i la inscripció "JAMAS PARA SIEMPRE" a l'entorn; a dalt a la dreta hi ha dues figures semblants a una encavallada i tres ales al voltant; a baix a l'esquerra consten dotze flors de lis alineades en tres rengleres; i a baix a la dreta hi ha representat un escaire orientat cap avall i coronat per tres estrelles de cinc i sis puntes. El camper queda rematat per un elm de cavaller i envoltat amb motius vegetals. La simbologia del camper sembla indicar la vinculació del propietari amb la maçoneria.

És molt semblant a l'escut situat al damunt de la porta de la capella de Santa Susanna.

Escut heràldic del baró de Ratés, que adquirí la masia de la família Poch l'any 1861 i la convertí en una finca senyorial. El baró de Ratés era militar de l'Ordre de l'Hospital.

MERCADER, A., MASSÓ, L. (2001). La màgica història de l'escut de Can Ratés. Ed. Ajuntament Santa Susanna. Santa Susanna SANCHEZ, P. (2008) La Maçoneria a Catalunya (1868 - 1947). Edicions Clavell. Premià de Mar