Escultura Mare de Déu del Roser Sant Quirze Safaja

Religiós
Bisbat de Vic
Núria Cabañas

La imatge es troba situada a la capella del Roser de l'església parroquial de Sant Quirze Safaja. La Mare de Déu del Roser és una escultura gòtica i restaurada al segle XX per Frederic Marès. L'escultura representa la Mare de Déu amb el nen Jesús en braços. La Mare de Déu va vestida amb una túnica de tonalitat rosada i un mantell de color morat decorat amb motius daurats que li baixa fins els peus i que es recull amb els braços. L'infant, assegut damunt el braç dret amb les mans juntes, va vestit amb una túnica daurada i decorada amb els mateixos elements que la Mare de Déu. L'escultura està emmarcada per diversos àngels que alhora estan emmarcats amb una sanefa amb motius florals. Finalment tot el conjunt està delimitat amb una sanefa ceràmica de color ocre.

Inicialment aquesta escultura representava la Mare de Déu dels Macips i entorn el segle XVI li van canviar d'advocació convertint-la amb la Mare de Déu del Roser

Durant la guerra civil un membre de la família de Can Pona va amagar la imatge de la Mare de Déu a l'interior d'una cisterna. En un contracte del segle XVII hi ha una clàusula relacionada amb aquesta escultura on s'exposa: "Item se obliga lo dit mestre Joan Bazi la imatge de Nostra Sra. Del Roser de pedra marbre, rentar-la be, tornar a renovar y daurar les flors conforme sta ja assenyalat y tornar-la encarnar de nou conforme se pertany a un bon mestre".