Escultura de Tirant lo Blanc Montgat

Element urbà
XXI
Kiku Mistu
S'hi han fet pintades vandàliques.
Ornamental
Ajuntament de Montgat
Marta Lloret Blackburn

Escultura de petit format que es troba situada davant la biblioteca municipal. Està formulada com un faristol amb forma de cavallet de fusta, amb un llibre obert que fa de cap. El llibre està fet de ferro i conté un fragment de la novel·la Tirant lo Blanc, de Joanot Martorell, que dóna nom a l'equipament. El seient de fusta i els estreps conviden a pujar-hi per llegir el text. A la part posterior hi ha una espasa de fusta de color vermell. La cua està feta amb cablejat d'acer.

L'escultura forma part del projecte "El llenguatge de les flors" que desenvolupa el Centre Cultural Imaginari, entitat dirigida per l'artista Kiku Mistu. Es tracta d'una col·lecció d'escultures en forma de faristol que contenen una part d'una obra literària.