Escultura de la Fia-faia

Ernest Altés
    Obert
    Simbòlic
    Ajuntament de Sant Julià de Cerdanyola. Local Municipal, s/n. 08694 Sant Julià de Cerdanyola
    María del Agua Cortés Elía. OPC

L'escultura està formada per un gran bloc de pedra de travertí sobre el que descansa una gran faia feta de ferro. Al costat hi ha la placa amb els noms dels col·laboradors. Es troba situada al carrer que permet entrar a la plaça de l'Església, on es fa la festa, de manera que serveix d'element d'acollida als visitants, a més de retre homentage als participants.

L'escultura es va inaugurar l'any 2017, durant la Fira-faia que es celebra al municipi a principis de desembre. Un any després es va instal·lar una placa amb els noms dels 120 col·laboradors en l'escultura que estan formats per veïns, famílies, cases, comerços i entitats. És obra de l'escultor Ernest Altés, va tenir un cost de 18.000€, financiats amb una subvenció de la Diputació de Barcelona, amb fons municipals i també amb l'aportació econòmica que van fer veïns i visitants en la campanya de micromecenatge que es va impulsar des de l'Ajuntament.