Escales del carrer del Serrat

XVIII
    Es desconeix
    BCIL (PEPCHC 4-5-1995)
    Ajuntament de Centelles. Carrer Nou 15-17. Carrer Nou 15-17.
    Jordi Petit Gil

Per salvar el gran desnivell que té el carrer es va procedir a construir unes escales per facilitar el pas als vianants per dit carrer. Posteriorment també (a la banda dreta mirant des de baix) es va procedir a construir una acera amb barana i menys graons per poder passar amb carro i facilitar també la pujada i baixada a la gent gran.

L'augment demogràfic que es va produir al segle XVIII va portar un creixement important al voltant de les vies de comunicació que arribaven fins al nucli antic de població. Aquest carrer es va veure afectat per aquesta ampliació de la vila.

- SURINYACH I PLA, Miquel. (1994). Pla especial de protecció del centre històric i dels elements d'interès del terme municipal de Centelles. Centelles.
    - PLADEVALL, Antoni (1987). Centelles. Aproximació a la seva història. Ajuntament de Vic.
    - PLADEVALL, Antoni (1981). Gran Geografia Comarcal de Catalunya. Osona. Fundació Enciclopèdia Catalana.