Escales del carrer de la Cira
Centelles

Osona
    Carrer de Jesús, s/n
    Escales des del passeig del carrer Jesús en direcció al torrent de la Cira

Obra civil
    XIX-XX
    Es desconeix
    BCIL (PEPCHC 4-5-1995)
    Ajuntament de Centelles. Carrer Nou 15-17. Carrer Nou 15-17.
    Jordi Petit Gil

Per salvar el gran desnivell que té el carrer des del passeig i fins el safareig es va procedir a construir unes escales per facilitar el pas als vianants per dit carrer.

Tot i que abans era un camí de terra amb força desnivells, l'ús continu de la font i el safareig va fer necessari la construcció d'unes escales. Entre finals del segle XIX i principis del XX (quan es va reurbanitzar la zona) es van construir les actuals.

- SURINYACH I PLA, Miquel. (1994). Pla especial de protecció del centre històric i dels elements d'interès del terme municipal de Centelles. Centelles.
    - PLADEVALL, Antoni (1987). Centelles. Aproximació a la seva història. Ajuntament de Vic.
    - PLADEVALL, Antoni (1981). Gran Geografia Comarcal de Catalunya. Osona. Fundació Enciclopèdia Catalana.