El molí de Bramassacs (Can Safont) i bassa de Can Bramassacs (Can Safont)
Vilanova del Vallès

Vallès Oriental
    Avinguda Verge de Núria, carretera BP-5002 a Granollers
    A l'entrada del casc urbà venint de Granollers

Edifici
    Modern
    XVIII-XIX
    Actualment el safareig resta colgat per vegetació i a prou feines es pot apreciar.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPA 29638
    Ajuntament de Vilanova del Vallès c/ Plaça de l'Ajuntament 08410 Vilanova del Vallès
    Joan Vicens i Tarré

Edifici de masia-molí de blat de planta rectangular i planta baixa, pis superior i golfes. Queda per sota de la masia de Can Safont i darrera seu hi ha la bassa d'aigua també de Can Safont. La façana principal presenta unes obertures a les golfes en forma d'òculs. Les parets són de pedra arrebossades. Davant de la façana principal hi ha una era on hi trobem una pedra de moldre de l'antic molí. Darrera la casa hi ha una bassa d'aigua en desús que servia per abastar aigua al Molí i a Can Safont. La bassa és circular feta de pedra vista de grans dimensions i profunditat.

Actualment ja no fa funciona com a molí. Aquest element juntament amb els de les fitxes 1, 32 i 34 formen un mateix conjunt.

CANTARELL, Cinta, Inventari de Patrimoni Arquitectònic de Catalunya, Generalitat de Catalunya, Inèdit, 1990.
    GARCIA-PEY, Enric, Recull Onomàstic de Vilanova del Vallès, treball inèdit, Vilanova del Vallès-Granollers, 2002.