El Cup Nou de Ca l'Atzet Santa Maria de Miralles

Anoia
A la zona central del municipi, a les Planes de Cal l'Erzet
Al final del Camí de les Planes de Ca l'Erzet, que surt de la C-37 al'alçada de Cal Ramonet

1.52054
Edifici
Popular
XIX-XX
Totalment restaurat
Projecte de Catàleg de Masies fitxa 30
Productiu
Ref. Cad. : 08257A00700029
F. Xavier Menéndez

Edifici d'una sola planta i sòtan de planta rectangular amb coberta de doble vessat de teules, orientades NE-SO. A l'extrem SE hi ha un petit edifici adossat que correspon a un gran cup, totalment remodelat. D'aquest es conserven els accessos al cup per la banda NE i SO.

Coneixem diversos noms actuals, similars, per denominar aquest lloc i el mas original (Ca l'Atzet, fitxa 22), segons els mapes: Ca l'Atzet, Ca l'Adset, Ca l'Erzet i Ca l'Otzet. Forma un petit nucli amb Ca l'Atzet (fitxa 22), Cal Massip (la masoveria, fitxa 23) i la Caseta de Ca l'Atzet (fitxa 115).
L'actual edifici ha estat remodelat completament , i ampliat, per convertir-lo en taller de la ceramista Mary Gumà, pero encara es conserva, totalment reconstruit, el cup original (o l'espai que ocupava), actualment ple d'obra artística de la ceramista.
Aquest edifici conté la col·lecció de pintura de Virtuts García Reixach (fitxa 117) i la col·lecció de ceràmica de Mary Gumà (fitxa 118)

Aquest edifici era el Cup Nou de la casa de Ca l'Atzet (fitxa 22), un cup més gran i més modern construït posteriorment als de la casa original, i que es va instal·lar uns metres al NO, a l'altra banda de can Massip, amb un edifici aïllat.

HÈLIX ARQUITECTES ASSOCIATS, SLP. Pla especial de catàleg de masies, cases rurals i altres edificacions en sòl no urbanitzable. Document per a l'aprovació inicial. Servei d'Urbanisme de la Diputació de Barcelona. Ajuntament de Santa Maria de Miralles. Març 2016