El Calaix, "el Cala", torrent de can Canals Corbera de Llobregat

Catàleg Municipal, 2005, núm. 83
Ref. cad.: 016A00003
Agustí G. Larios, Helena Garcia Navarro

Paratge natural situat al capdamunt del torrent de can Canals, amb uns 150 mts d'amplada per 500 mts de llargada (des de sota de la carretera de Gelida fins els Fitons). La roca ha estat erosionada pel pas de l'aigua i els moviments tectònics, formant-se escletxes, obertures i talls molt profunds i petites esplanades que permeten el descans i gaudir del paisatge. Per l'altra banda del torrent passa un camí en el qual s'han situat baranes en diferents punts (com a protecció i mirador). L'aigua del torrent es recollida i conduïda fins el poble.

El Calaix és conegut des de força temps per la seva orografia i per l'aigua de què disposa.

RIERA I BAGUÉ, Josep M. (1995). «Fitxa del Pla especial del catàleg de patrimoni arquitectònic i natural de Corbera de Llobregat». Corbera de Llobregat: Ajuntament de Corbera de Llobregat.