Eixample del barri de Sant Joan Baptista

Residencial
    Diversos propietaris
    Jordi Montlló Bolart

L'eixample del barri de Sant Joan està format pels primers carrers que es van obrir en uns terrenys propietat de la família Font i Viñals. Es tracta dels carrers de valència, Girona, Lleida, Tarragona, Barcelona, Saragossa, de la Torrassa, de la Barca, de Fermí Borràs, i de Pi i Gibert. Delimitats a llevant pel carrer de la Platja, i a ponent, pel carrer de la Mare de Déu del Carme. El barri de sant Joan és un barri de caràcter obrer, que s'estructura a la primera meitat del segle XX, al mateix moment que s'instal·la la fàbrica de teixits Baurier, la central tèrmica de l'empresa "Energía Eléctrica de Cataluña", i la factoria Celo, entre altres. Aquestes primeres cases estan destinades als obrers d'aquestes fàbriques i tenien una mateixa tipologia arquitectònica, que en part s'han conservat en aquests carrers que hem referit. Moltes d'altres han estat totalment o parcialment refetes; i d'altres han desaparegut sota la construcció de blocs de pisos que han malmès l'homogeneïtat del paisatge urbà originari. Les cases es caracteritzen per ser de planta única, amb coberta a dues aigües, tot i que moltes l'han transformat en terrat pla, i amb el carener paral·lel a la façana principal. La façana té una composició a partir de dos eixos de verticalitat definits per una finestra i la porta d'accés. No totes les cases han preservat el parament arrebossat i llis de la façana, ni han respectat les mesures originals de les finestres, ni els elements ornamentals. El coronament de les façanes és múltiple i variable, des de balustrades a coronaments esglaonats.

En un plànol de 1963, conservat a l'Arxiu Municipal, es pot veure molt bé, com encara es mantenien aquests carrers com a únic espai per habitatges.

L'eixample de Sant Joan Baptista es comença a construir a finals de la dècada del 1910, just amb l'arribada i implantació de les primeres fàbriques al barri. El terreny agraris, propietat de la família font i Vinyals, van ser parcel·lats i posat a la venda pel promotor urbanístic del barri, Fermí Borrás Suñé.