Edifici de la Societat Sant Telm
Corbera de Llobregat

Baix Llobregat
    C/ Andreu Cerdà, 12-14
    Part alta del nucli urbà de la vila

Edifici
    Modernisme
    XX
    Any
    1916-19
    BCIL (14/01/87); Catàleg Municipal, 2005, núm. 22
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí: IPA 18386
    Científic
    Societat Sant Telm. C/ Andreu Cerdà, 12-14. Corbera de Llobregat
    Agustí G. Larios, Helena Garcia Navarro

Edifici civil de caràcter recreatiu, de planta rectangular amb dues plantes, suspeses sobre un terreny molt desnivellat, i coberta de dos aiguavessos. A la primera planta hi ha locals per a sala d'exposicions i reunions i altres serveis; a la segona planta, una sala d'espectacles amb un aforament de 300 persones i bar. La façana principal, d'inspiració modernista, és d'obra vista rústega i disposa de cinc arcades de traçat carpanell separades per pilastres rematades superiorment. En diferents etapes es va construir una pista descoberta al costat, que posteriorment es va cobrir i actualment funciona com a bar de l'entitat.

Després de la constitució, el 1914, de la Societat Recreativa i de Socors Mutus Sant Telm, aquesta entitat va menar entre 1916 i 1919 la construcció d'un local, amb la col·laboració dels seus membres. El 1967 l'entitat va passar a dir-se Societat Moral i Recreativa Sant Telm. Com a entitat organitza diferents activitats (Festa del Soci, actes de la Festa Major...), i en depèn un grup teatral, GEST (Grup Escènic Sant Telm).

ARAGÓ I GASSIOT, Ramon M. (1984). «Fitxa del Servei de Patrimoni Arquitectònic». Barcelona: Generalitat de Catalunya CLOPAS I BATLLE, Isidre (1985). Notes històriques de Corbera de Llobregat. Corbera de Llobregat: Ajuntament de Corbera de Llobregat FUSTÉ, Ramon i J.GALLOFRÉ, Isidre (1980). "Fitxa del Inventari de protecció del Patrimoni Cultural Europeu", Col·legi d'Arquitectes de Barcelona GARCÍA NAVARRO, Helena (1998). L'Abans. Recull gràfic de Corbera de Llobregat. El Papiol: Efadós Editorial PASQUAL SANGRÀ, Joaquim (1983), "Fitxa del Inventari del patrimoni Cultural europeu", col·legi d'Arquitectes de Barcelona RIERA I BAGUÉ, Josep M. (1995). «Fitxa del Pla especial del catàleg de patrimoni arquitectònic i natural de Corbera de Llobregat». Corbera de Llobregat: Ajuntament de Corbera de Llobregat.