Casa Homs, Casal de la Mercè, Torre dels Capellans
Corbera de Llobregat

Baix Llobregat
    Carreró de Santa Magdalena, 17
    Part alta del nucli urbà de la vila

Edifici
    Modernisme
    XX
    Any
    1922
    Constructor d'obres Pujol
    Hi ha esquerdes, humitats i filtracions d'aigua.
    BCIL (14/01/87); Catàleg Municipal, 2005, núm. 21
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí: IPA 18363
    Sense ús
    Arquebisbat de Barcelona. C/ Bisbe, 5. Barcelona
    Agustí G. Larios, Helena Garcia Navarro

Edifici aïllat de planta rectangular, separat del carrer per una tanca historiada de rajola vista, amb majòliques. Té quatre plantes, dues de les quals sota nivell de carrer, salvant un desnivell important, i coberta de rajola àrab de quatre aiguavessos. D'estil modernista, disposa de frisos i cornises d'obra vista. En el frontis hi ha una majòlica amb la imatge de la Verge de la Mercè; i a la façana posterior, galeries obertes amb pilars i balustres.

Informació facilitada pel Centre d'Esplai Corbera

La casa va ser edificada a la dècada dels anys 20 pel contractista o mestre d'obres Pujol sobre uns terrenys que havien estat propietat del baró de Corbera. Es construí per ordre de Josep, Lluís, Ramon i Concepció Homs i Ginesta; els tres primers eren capellans i van morir durant la guerra civil. Aleshores la propietat va passar a la seva germana, que la va vendre al Bisbat de Barcelona.

ARAGÓ I GASSIOT, Ramon M. (1984). «Fitxa del Servei de Patrimoni Arquitectònic». Barcelona: Generalitat de Catalunya CLOPAS I BATLLE, Isidre (1985). Notes històriques de Corbera de Llobregat. Corbera de Llobregat: Ajuntament de Corbera de Llobregat FUSTÉ, Ramon i J.GALLOFRÉ, Isidre (1980). "Fitxa del Inventari de protecció del Patrimoni Cultural Europeu", Col·legi d'Arquitectes de Barcelona GARCÍA NAVARRO, Helena (1998). L'Abans. Recull gràfic de Corbera de Llobregat. El Papiol: Efadós Editorial PASQUAL SANGRÀ, Joaquim (1983), "Fitxa del Inventari de protecció del Patrimoni Cultural Europeu", Col·legi d'Arquitectes de Barcelona RIERA I BAGUÉ, Josep M. (1995). «Fitxa del Pla especial del catàleg de patrimoni arquitectònic i natural de Corbera de Llobregat». Corbera de Llobregat: Ajuntament de Corbera de Llobregat.