Doble yo, núm. 2. El que calla
Santa Perpètua de Mogoda

Vallès Occidental
    Parc Municipal. Avinguda Santiga, 2 (08130 - Santa Perpètua de Mogoda)

Patrimoni moble
    Element urbà
    Any
    Danillo Mota Marroquín
    ´Bé catalogat, Ajuntament Santa Perpètua Mogoda
    Ornamental
    Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda
    Goretti Vila i Fàbregas

Doble yo, núm. 2. El que calla. És l'escultura situada a la meitat inferior i més meridional del Parc Municipal, i al costat nord d'una pista de petanca. El Parc Municipal es troba situat entre l'avinguda de Santiga i la Riera de Caldes a llevant.
    Aquesta escultura forma part d'una sèrie antropomorfa, concebuda per a expressar la part animal que tenim. Així doncs, les característiques de l'animal passen a formar part de les de l'home, ja sigui l'animal aeri, terrestre, amfibi, aquàtic o mitològic. En aquest cas, l'escultura té fesomia de mico, un animal molt cridaner, xerraire, nerviós i molt social, amb gestos molts semblants als nostres. El nou homínid té taponada la boca amb una mà, recordant els micos de la cultura asiàtica, però amb l'afegit de tenir tres braços. Un d'ells li envolta el coll donant-li suport, companyia i amistat, i el tercer el té sobre el genoll, gest que li dóna repòs i un xic de grandesa. El complementen 7 forats a l'esquena, símbol dels 7 nivells interns de la cultura oriental, i un sol radiant que emergeix del sexe. El hieratisme de la figura correspon al llenguatge totèmic d'Amèrica.
    Mides: 100 x 100 x 195 cm
    Material: Formigó

Parc Municipal. I Concurs d'Escultures a l'Aire lliure, juliol de 1996

Postals. Santa Perpètua de Mogoda. Parc escultòric. Un passeig per conèixer les escultures del municipi. Edita: Servei de Cultura - Patronat Granja Soldevila - Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda, 2003.