Dipòsit del bosc de Can Cabús

Bosc d'en Cabús

Element arquitectònic
    XIX-XX
    La part de migdia està una mica desfalcada
    BCP (Catàleg Patrimoni d'Alella - 2010)
    Difícil
    Sense ús
    Polígon 02 - parcel·la 71
    Jordi Montlló Bolart

Dipòsit de recollida d'aigua pluvial, de planta rectangular (2'22 x 1'22 m.) amb una profunditat de 70 cm. Murs fets de maons i arrebossats. Els escaires del rectangle estan angulats amb obra, donant una forma poligonal a la planta. Les parets nord i oest són més altes, fent les
    funcions de contenció de terres pel desnivell del terreny. La paret oest davalla en diagonal fins trobar la de migdia. Està ubicat en una antiga vinya i actualment enmig d'un bosc predominat pel pi. Es recolza en una feixa de vinya.
    S'hi accedeix des de la BP-5002, just abans del nucli de Font de Cera agafar el Camí de Font de Cera al Camp de Tir. Seguint el camí a uns 230 m, després d'un desdoblament, en la vessant esquerra del camí.

L'antiga vinya va ser abandonada durant la fil·loxera.

AJUNTAMENT D'ALELLA (2010). Catàleg patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental; dins el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal d'Alella.
    MONTLLÓ, Jordi i FONT, Josep (2007). Inventari d'arquitectura rural i popular d'Alella. Inèdit.