Dibuix de la Fia-Faia

Restringit
    Ornamental
    María del Agua Cortés Elía. OPC

A la primera Fira-faia el dibuixant ninotaire KAP (Jaume Capdevila) de Berga, va fer aquest dibuix en rotulador sobre una pissarra acríclica, que presenta dos portadors de faies durant la baixada de faies del 24 de desembre. El dibuix el va fer davant del públic a la fira de l'any 2018, essent una de les atraccions de la tarda junt a la presentació d'un llibre sobre la Fia-faia..

Jaume Capdevila és Llicenciat en Belles Arts per la Universitat de Barcelona, de jove ja va participar en la creació de revistes com Manikómik o Escudella i Carn d'Olla a la seva Berga natal, però va començar la seva carrera professional mentre era estudiant a la revista El Triangle el 1994. El mateix any va començar a col·laborar al diari Regió 7, i ben aviat va començar a dibuixar per La Vanguardia i Mundo Deportivo, on fa la vinyeta d'humor des de 1997.
    La història de la Fia-Faia s'explica amb un conte publicat per editorial Mediterrània el 2018. El text està escrit per Xavier Pedrals, director de l'Arxiu Comarcal del Berguedà i historiador, amb dibuixos del ninotaire berguedà Kap. El llibre, titulat Fia-faia, explica la història de la tradició a Bagà i a Sant Julià de Cerdanyola, on el ninotaire va fer aquest dibuix en la presentació del llibre. Al llibre s'identifiquen els diferents elements paisatgístics del poble que estan relacionats amb la festa.

Capdevila, Jaume; Pedrals, Xavier (2018) Fia-faia. Col·lecció Un mar d'històries. Ed. Mediterrània.