Cups i celler de can Gumà
Òdena

Anoia
    Cases de can Marquès
    A tocar el mas Gumà, a les cases de can Marquès

Element arquitectònic
    XIX-XX
    Sense ús
    08142A013000520000HM
    Josep-Vicenç Mestre i Casanova

Separat del volum principal i bastit a la banda de llevant de l'era, hi ha el cup i celler de Cal
    Gumà. Aquesta instal·lació ha funcionat sempre independent dels cups i celler de can Marquès, també coneguda com la Casa Gran. L'edifici està composat per dos cossos a diferent nivell. En un nivell superior hi ha l'espai que conté l'antiga premsa i els cups, i en un nivell més baix es troba el celler, on es conserven les bótes i un conjunt d'antigues portadores.

Descripció extreta de la fitxa de l' Inventari del Patrimoni Històric, Arquitectònic i Ambiental d'Òdena, Diputació de Barcelona, Servei del Patrimoni Local i Ajuntament d'Òdena. Barcelona, 2013.